Welcome visitor you can login or create an account.

Biar Tak Glamor Di Dunia, Asal Popular Di Langit Sana

Product Code: WAHAI04
Availability: In Stock
Sale Biar Tak Glamor Di Dunia, Asal Popular Di Langit Sana
Product viewed: 3390
RM23.80 RM25.00
Save: 5%

Biar Tak Glamor Di Dunia, Asal Popular Di Langit Sana

"“Sesungguhnya tabi’in yang terbaik ialah seorang pemuda bernama Uwais.” 

Uwais al-Qarni. Suatu nama yang tidak perlu diperkenalkan lagi. Kita mengenalinya sebagai seorang selebriti langit; tidak dikenali di dunia sewaktu hayatnya tapi dipuja di langit dan seluruh alam buana. 

Ironinya, hari ini kita hidup di dalam zaman yang penuh dengan kegilaan; antaranya kegilaan mencari populariti dan kemahsyuran dunia. Trend Mukabuku, Insta dan Pengicau yang mendominasi kehidupan masyarakat hari ini, menjadikan kita tidak lagi dapat memaknai keikhlasan dalam erti katanya yang sebenar. 

Buku ‘Biar Tak Glamor Di Dunia, Asal Popular Di Langit Sana’ adalah suatu usaha kecil untuk mengajak kita semua untuk kembali menghayati betapa besarnya makna sebuah keikhlasan. Dan betapa manis dan lazatnya buah-buahan ranum yang tumbuh dari benih-benih keikhlasan ini.

Agar kita semua dapat menjadi selebriti langit seperti Uwais. Senyum."

Demikianlah sinopsis yang saya muatkan pada belakang kaver buku terbaru saya yang bakal diterbitkan tidak lama lagi.

Ehem.

Alhamdulillah, tsummal hamdulillah. Dengan penuh rasa syukur dan ta'zim, dengan penuh rasa rendah diri dan penuh kesedaran betapa banyaknya kekurangan dan kelemahan pada diri, saya dengan ini ingin mengumumkan pelancaran buku terbaru saya, sebuah buku bukan fiksi (Baca: Non-fiction) yang bertajuk:

'Biar Tak Glamor Di Dunia, Asal Popular Di Langit Sana'

Anda yang setia dan tegar mengikuti penulisan saya pasti macam, "Eh pernah ku dengar tagline itu tapi di mana ya?" Eheh. Ya, itulah tagline yang sering saya gunakan di dalam penulisan saya dan kadangkala ketika menjawab emel-emel yang dihantar kepada saya. 

Saya mendapat idea untuk menulis buku ini sudah lama, cuma betul-betul seriyes berfikir tentangnya pada tahun lepas dan akhirnya diberi kekuatan dan kemahuan untuk mula menulis pada hujung tahun lepas. Alhamdulillah, dengan izin dan inayah dari-Nya, saya berjaya menyiapkan buku ini pada fasa akhir bulan Mac, agak awal dari apa yang saya jangkakan. 

Buku 'Biar Tak Glamor Di Dunia, Asal Popular Di Langit Sana' (Penat jugalah nak taip tajuk buku ni sebab tak boleh nak singkatkan macam IPJ. Peluh besar.) mengambil keikhlasan sebagai temanya yang utama. Juga amal-amal yang bagaimana yang sepatutnya tumbuh daripada benih-benih keikhlasan yang ditanam.

Oleh sebab itu, tidak ada sosok yang rasakan lebih sesuai untuk saya jadikan sebagai central figure buku ini selain daripada Uwais al-Qarni; seorang tabi'in yang semasa hayatnya tidak dihargai, namun akhirnya dijulang selepas pemergiannya. Menerusi tabi'in terhebat sepanjang zaman itu, saya cuba merungkaikan apakah rahsianya Uwais diangkat sebagai selebriti langit yang dipuja oleh sekalian penduduk langit dan alam buana.   

Buku ini dibahagikan kepada LIMA bab yang utama (Spoiler alert! Hehehe.):

Memaknai Keikhlasan
Beramal Sehingga Ke Sorga
Menjadi Selebriti Langit
Ikhlas; Tidak Semudah Memasak Megi
Satu Amal, Seribu Makna
Lima bab ini dibahagikan pula kepada lima sub-topik untuk menghuraikan bab tersebut. Nak tahu apa kesemua sub-topik tersebut? Macam biasalah, anda kena belilah buku ini dahulu! Wahahaha. 

Selain Uwais, saya juga ada kongsikan kisah-kisah selebriti langit yang lainnya, untuk meyakinkan anda semua betapa mereka ini berkongsi karakteristik yang sama; keikhlasan tahap lejen dan amal-amal yang bermanfaat untuk manusia di sekeliling mereka. 

Sedikit kelainan pada buku ini sekiranya saya boleh kongsikan, saya sangat berhati-hati dengan dalil-dalil yang saya nukilkan di dalam penulisan saya kali ini. Saya cuba sedaya upaya untuk memuatkan dalil-dalil yang sahih sahaja. Dan kali ini buat pertama kalinya, saya merujuk pada banyak kitab-kitab dan buku-buku yang lainnya bagi memastikan hujah-hujah yang saya lontarkan lebih mantap dan meyakinkan. 

Selain itu, macam biasa, selari dengan tema 'Memfikrahkan Indie, Mengindiekan Fikrah', bahasa penulisan yang saya gunakan sedikit sempoi dan santai, dengan harapan para pembaca tidak terasa terlalu berat dengan idea-idea yang dilontarkan dan lebih seronok dan teruja untuk membacanya. 

Write a review

Your Name:

Your Review: Note: HTML is not translated!

Rating: Bad           Good

Enter the code in the box below:



Tags:
×
×
×
×
×
×
×