Welcome visitor you can login or create an account.

Motivasi

Display: List Grid
Show:
Sort By:
Kisah ini sudah lama. Editor yang seorang ini, datang dan kemukakan cadangan dia. Dia kata, nak ambil status2 FB saya yang lama2, status2 yang terpilih, buat jadi buku. Saya tidak berapa berkenan dengan cadangan dia. Sebab saya belum sampai taraf ..
RM23.80 RM25.00
Setiap penyakit akan ada ubatnya. Penyakit yang paling sukar diubati adalah penyakit hati manusia. Jika hati manusia sudah sakit dan pemilik hati tersebut tidak tahu bahawa hatinya berpenyakit maka sukar untuk diubati. Tetapi jika pemilik hati tah..
RM25.60 RM26.90
“Bangladesh paham, hangpa tak paham. Hangpa lagi teruk daripada Bangladesh tu.”   “Sebab tu ada orang balik dari umrah ataupun haji, depa tak solat dah…, sebab dah banyak pahala!”   --------- Himpunan tazkirah ringkas d..
RM19.00 RM20.00
Judul : #Take 5 @Prof Kamil Penulis: Muhd Kamil Ibrahim Koleksi mutira kata yang lahir dari dalam hati Prof Muhd Kamil Ibrahim. Dikongsikan bersama peminat agar sama-sama menjadi hamba Allah yang TERBAIK ..
RM14.30 RM15.00
Judul: #Take 5 @ Roza Roslan Penulis: Roza Roslan Koleksi mutiara kata yang lahir dari dalam hati dan jiwa seorang wanita yang sering bermain dengan pelbagai rasa. Bahasa yang sangat halus, lembut tapi cukup BERBEKAS buat mereka yang mahu berubah ke ..
RM14.30 RM15.00
Kisah 'mencuri wang anak sendiri', daripada buku 1 Hari 1 Inspirasi yang pasti memberi kita keinsafan dan kesedaran. Kisah ini pasti memberi kita 1 inspirasi di masa hadapan. ================================ Terdapat banyak kisah dan..
RM23.80 RM25.00
Prestasi kita mesti dinilai setiap hari. Golongan yang beruntung ialah mereka yang hari ini lebih baik dari semalam. Prestasi kita mesti meningkat setiap hari. Ayuh! 1 Hari 1 Prestasi! ..
RM23.80 RM25.00
"Ustaz, saya masih gagal membeli kebahagiaan", kata Tuan Haji, dengan mata yang tampak berkaca-kaca. Beliau menyambung, "Saya punya lima orang, tetapi kami sudah enam tahun tidak cukup 'korum' beraya..."   Sa..
RM43.60 RM45.90
Brand: Alaf 21
Anda gemuk? Pernahkah anda terfikir anda mampu mengubahnya? Dengan kos yang sangat minimum, sesiapa sahaja boleh melakukannya asalkan tiada perkataan ‘putus asa’ dalam kamus kehidupan. Anda pasti berasa berbaloi tatkala melihat hasilnya nanti. ‘30..
RM28.40 RM29.90
Harga diri individu itu berdasarkan apa yang dilakukan bagi memperbaiki dirinya.   "Marah adalah satu antara panah-panah syaitan yang mengandungi racun. Oleh itu, hindari marah supaya kamu dapat menewaskan syaitan dan bala tenteranya." &n..
RM16.20 RM17.00
Penulis: Zahazan Mohamed Buku ini telah mengumpulkan 300 hadis sahih yang paling utama yang mencakupi bidang kehidupan harian dan disusun mengikut keutamaan tajuk seperti ilmu, beramal, berjamaah, hal ehwal Rasulullah s.a.w.   ..
RM24.60 RM25.90
Sebuah buku motivasi yang "evergreen" dan "bestseller". Sudah terjual melebihi 30 000 naskah. Bukan sahaja mengandungi cerita-cerita menarik, bahkan tips-tips praktikal yang dapat diamalkan terus. ..
RM19.00 RM20.00
Sebenarnya buku ini seakan “kit rawatan hati” yang ringkas, padat dan bermanfaat berdasarkan hadis-hadis pilihan Kitab al-Riqaq daripada Shahih al-Bukhari yang dihuraikan secara ringkas dan mudah difahami. Ada diantara hadisnya mungkin..
RM25.70 RM27.00
Meletup di Youtube, dan sekarang dia menulis buku. Dia menulis secara sederhana tentang hidup. Dalam hidup ada pasang surut, ada turun naik, ada rindu benci, ada cinta dendam. Antara semua perkara itu, ada kisah Shazleen yang acah-acah deep...
RM17.10 RM18.00
Jika seorang wanita pernah memiliki dua orang suami di dunia, suami yang mana yang akan menjadi suaminya di akhira? Mengapa kebanykan penghuni syurga terdiri daripada orang miskin? Hinakah menjadi orang kaya sehingga orang miskin didahulukan masuk ke..
RM17.10 RM18.00
Siapa sangka aku dulunya seorang yang tak punya apa, kini miliki segalanya yang aku impikan. Dari seorang budak flat yag mungkin dipandang enteng tanpa masa depan, kini teguh berdiri merencana kehidupan. Legasi kini bertambah kukuh namun di seb..
RM20.90 RM22.00
Based on 1 reviews.
Bagi mereka yang mempunyai anak, adik-beradik, saudara-mara, sahabat atau anak murid yang menghidap autisme, maka memiliki ilmu dan kefahaman yang baik tentangnya adalah suatu yang penting dan perlu. Terdapat banyak kaedah yang ditunjukkan oleh Na..
RM16.20 RM17.00
Bismillah... ----- Ramai sangat sebenarnya yang tanya soalan lebih kurang, "Admin, macam mana nak KAHWIN kalau TAK couple atau bercinta dulu sebelum kahwin? Boleh bagi solusi tak? Asyik sebut haram haram haram. Bukan apa, saya takut membujan..
RM23.80 RM25.00
Senangnya nak kurus kan? Makan apa yang kau nak makan, lepas tu telan aje ubat kurus yang berlambak-lambak dijual di pasaran. Tadaaa... DAH KURUS! Tak payah bersenam pun. Kau rasa?   JANGAN HARAP! Kau dah sumbat macam-macam dalam badan kau sel..
RM26.60 RM28.00
Kenapa 'Aku Ingin Berubah'? . . sinopsis: Buku 'Aku Ingin Berubah' bukanlah buku novel Harry Potter ataupun Batman The Dark Knight. Tapi sebuah panduan, bimbingan serta saranan tentang bagaimana ingin berubah. Saya dapat idea untuk..
RM16.30 RM25.00
KITA MANUSIA, IMAN NAIK TURUN. KETIKA KITA IMAN TURUN, SEMUA BENDA JAHILIAH KITA NAK PULUN. NAMUN KITA SENTIASA ADA HARAPAN. KITA SENTIASA ADA PILIHAN. TERPULANG KEPADA DIRI KITA SAMA ADA PILIH UNTUK KEKAL JAHILIAH ATAUPUN MENUJU JAN..
RM23.80 RM25.00
Buku ini ditulis sebagai sebuah perkongsian catatan pengalaman seorang guru di salah sebuah sekolah terkemuka di Pahang. Kadangkala si guru akan mencatat pendapatnya,adakala peringatan dan nasihat buat murid-murid dan orang-orang di sekelilingnya...
RM11.40 RM12.00
Kitab Al-Adab ini merupakan himpunan hadith-hadith yang menerangkan adab dalam Islam, lantas menjadi huraian berkenaan akhalq Islami yang luhur. kitab ini dihuraikan bersama dalil Al-Qur'an & hadith, membicarakan kepada kita seperti apa se..
RM19.00 RM20.00
Dalam kepala kanak-kanak, ia ada dua wajah…… Walau apapun nostalgia zaman kanak-kanak anda, mereka tetap susuk yang sama. Ada yang memanggilnya Doktor Kolget. Doktor gigi atau dentist. Cerita mereka tetap sama. Pengalaman m..
RM23.80 RM25.00
Allah memberi ujian, Allah jua yang memberi jalan penyelesaiannya. Begitulah kasih sayang Allah, setiap penyakit ada ubatnya, setiap kepedihan ada penawarnya. Justeru, mereka yang hidupnya sentiasa merujuk dan akrab dengan Allah, akan sentiasa men..
RM13.30 RM14.00
Penulis : Zainudin Hashim Jumlah Muka Surat: 242 Sinopsis Sesungguhnya persoalan hidayah adalah tugas dan kerja Allah SWT, walaupun mungkin dari segi zahirnya seseorang itu kelihatan tidak beriman dan mungkin juga jelas menentang-Nya, ..
RM17.10 RM18.00
Buku ALLAH KAN ADA! dikarang oleh empunya nama pena The Bingkisan Hati adalah sebuah buku motivasi yang mengumpulkan pesanan-pesanan selain coretan dan nukilan di dalamnya.    Buku ini juga disisipkan den..
RM17.10 RM18.00
Kisah saya bukan yang terbaik untuk diceritakan, bukan juga paling hebat untuk dijadikan iktibar. Namun, saya ingin berkongsi detik-detik indah ketika saya mula sedar betapa Tuhan itu begitu cintakan saya. Saya tidak tahu yang Allah s.w.t. suda..
RM33.20 RM35.00
Buku Allah Tempat Meminta merupakan kolaborasi Ustaz Fathuri Sallehudin (penulis buku Mudahnya Menjemput Rezeki) bersama 40 penulis jemputan yang merupakan warga MMR (follower page MMR). Buku ini merupakan hasil usaha Ustaz untuk menghimpunkan kis..
RM10.80 RM18.00
×
×
×
×
×
×
×