Welcome visitor you can login or create an account.

Motivasi

Display: List Grid
Show:
Sort By:
Kisah ini sudah lama. Editor yang seorang ini, datang dan kemukakan cadangan dia. Dia kata, nak ambil status2 FB saya yang lama2, status2 yang terpilih, buat jadi buku. Saya tidak berapa berkenan dengan cadangan dia. Sebab saya belum sampai taraf ..
RM23.80 RM25.00
SINOPSIS   Siapa sebenarnya Ayahanda Abdul Rani Kulup yang kini menjadi fenomena seantero negara? Penampilan uniform ketat, rambut panjang, spek mata hitam dan tongkat serta beret merah yang ikonik, dengan mudah menarik lensa kamera dan..
RM18.00 RM19.00
#Profmuhaya's Quotes adalah himpunan status FB terpilih daripada Facebook Prof Muhaya. Status-status ini merangkumi pelbagai aspek seperti keagamaan, motivasi, kekeluargaan, perhubungan, dan aspek-aspek lain yang berkaitan dengan kehidupan insan. Set..
RM13.30 RM14.00
“Bangladesh paham, hangpa tak paham. Hangpa lagi teruk daripada Bangladesh tu.”   “Sebab tu ada orang balik dari umrah ataupun haji, depa tak solat dah…, sebab dah banyak pahala!”   --------- Himpunan tazkirah ringkas d..
RM19.00 RM20.00
Judul : #Take 5 @Prof Kamil Penulis: Muhd Kamil Ibrahim Koleksi mutira kata yang lahir dari dalam hati Prof Muhd Kamil Ibrahim. Dikongsikan bersama peminat agar sama-sama menjadi hamba Allah yang TERBAIK ..
RM14.30 RM15.00
Judul: #Take 5 @ Roza Roslan Penulis: Roza Roslan Koleksi mutiara kata yang lahir dari dalam hati dan jiwa seorang wanita yang sering bermain dengan pelbagai rasa. Bahasa yang sangat halus, lembut tapi cukup BERBEKAS buat mereka yang mahu berubah ke ..
RM14.30 RM15.00
Kisah 'mencuri wang anak sendiri', daripada buku 1 Hari 1 Inspirasi yang pasti memberi kita keinsafan dan kesedaran. Kisah ini pasti memberi kita 1 inspirasi di masa hadapan. ================================ Terdapat banyak kisah dan..
RM23.80 RM25.00
Prestasi kita mesti dinilai setiap hari. Golongan yang beruntung ialah mereka yang hari ini lebih baik dari semalam. Prestasi kita mesti meningkat setiap hari. Ayuh! 1 Hari 1 Prestasi! ..
RM23.80 RM25.00
Memang kajian tentang solat subuh terlalu banyak dikupas dan dihurai. Namun, dalam buku ini telahmenghadirkan penelitian yang segar, penuh bermotivasi dan inspirasi bagi setiap Muslimin dan Muslimah dalam memahami segala rahsia di sebalik keagungan, ..
RM37.90 RM39.90
Penulis : Zahazan Mohamed 101 Pengajaran bersumberkan al-Quran, Hadis & kisah para sahabat yang patut dijadikan bahan bacaan seisi keluarga agar dapat dipelajari & dihayati   ..
RM28.40 RM29.90
Sinopsis Kejahilan dan kedegilan mesti diperangi oleh senjata. Senjata itu ialah kasih sayang. Kasih sayang itulah inti pati akhlak yang menjadikan perjuangan Rasulullah dan para sahabat diterima dengan baik oleh manusia tanpa mengira warna kulit, m..
RM19.00 RM20.00
Kebahagiaan pada usia muda mencerminkan perjalanan kehidupan yang baik. Usia muda merupakan aset kerana pada peringkat inilah kita memiliki semangat, tenaga, emosi dan kemahuan yang tinggi. Membentuk personaliti Muslim yang terbaik merupakan menjadi ..
RM20.90 RM21.00
"Ustaz, saya masih gagal membeli kebahagiaan", kata Tuan Haji, dengan mata yang tampak berkaca-kaca. Beliau menyambung, "Saya punya lima orang, tetapi kami sudah enam tahun tidak cukup 'korum' beraya..."   Sa..
RM43.60 RM45.90
Brand: Alaf 21
Anda gemuk? Pernahkah anda terfikir anda mampu mengubahnya? Dengan kos yang sangat minimum, sesiapa sahaja boleh melakukannya asalkan tiada perkataan ‘putus asa’ dalam kamus kehidupan. Anda pasti berasa berbaloi tatkala melihat hasilnya nanti. ‘30..
RM28.40 RM29.90
Harga diri individu itu berdasarkan apa yang dilakukan bagi memperbaiki dirinya.   "Marah adalah satu antara panah-panah syaitan yang mengandungi racun. Oleh itu, hindari marah supaya kamu dapat menewaskan syaitan dan bala tenteranya." &n..
RM16.20 RM17.00
Penulis: Zahazan Mohamed Buku ini telah mengumpulkan 300 hadis sahih yang paling utama yang mencakupi bidang kehidupan harian dan disusun mengikut keutamaan tajuk seperti ilmu, beramal, berjamaah, hal ehwal Rasulullah s.a.w.   ..
RM24.60 RM25.90
Isi Kandungan Buku: 1. Latar Belakang 2. Era Kepimpinan Ulama PAS 3. Penyertaan Dalam Pilihanraya: Kalah dan Menang Bukan Alasan 4. Politik Antarabangsa 5. Abdul Hadi dan Kontroversi Ciptaan UMNO 6. Pemikiran Tuan Guru Haji Abdul Ha..
RM28.50 RM30.00
Meletup di Youtube, dan sekarang dia menulis buku. Dia menulis secara sederhana tentang hidup. Dalam hidup ada pasang surut, ada turun naik, ada rindu benci, ada cinta dendam. Antara semua perkara itu, ada kisah Shazleen yang acah-acah deep...
RM17.10 RM18.00
Buku Act Like a Lady, Think Like a Man, membawa wanita masuk ke dalam peti fikiran lelaki dan menjelaskan konsep serta menjawab soalan berkenaan: - Hukun 90 Hari: Adakah wanita juga perlu meletakkan lelaki dalam tempoh percubaan? - Bagaimana menge..
RM20.90 RM22.00
Dalam buku ini ada 25 kisah, antaranya.... "Aku tak tahu. Pelik sungguh solat subuh pagi ini. Ramai sangat orang kampung! Tua muda, kecil besar, lelaki, perempuan, semuanya datang. Aku tak pahamlah. Kalau macam ini keadaannya, pukul 3.30 pagi tadi..
RM13.30 RM14.00
Jika seorang wanita pernah memiliki dua orang suami di dunia, suami yang mana yang akan menjadi suaminya di akhira? Mengapa kebanykan penghuni syurga terdiri daripada orang miskin? Hinakah menjadi orang kaya sehingga orang miskin didahulukan masuk ke..
RM17.10 RM18.00
Hidup ini bukan milik kita, tetapi hidup ini milik ALLAH SWT. Status Mukmin Itu Apabila Kecilkan Duniawi, Besarkan Ukhrawi! Beramal dengan kebaikan biarlah sebanyak-banyaknya kerana kebaikan apabila semakin banyak, maka bertambahlah nilai baik ..
RM17.10 RM18.00
Siapa sangka aku dulunya seorang yang tak punya apa, kini miliki segalanya yang aku impikan. Dari seorang budak flat yag mungkin dipandang enteng tanpa masa depan, kini teguh berdiri merencana kehidupan. Legasi kini bertambah kukuh namun di seb..
RM20.90 RM22.00
Based on 1 reviews.
Bagi mereka yang mempunyai anak, adik-beradik, saudara-mara, sahabat atau anak murid yang menghidap autisme, maka memiliki ilmu dan kefahaman yang baik tentangnya adalah suatu yang penting dan perlu. Terdapat banyak kaedah yang ditunjukkan oleh Na..
RM16.20 RM17.00
Buku ini sarat dengan motivasi kepada mahasiswa. Menghimpunkan penulis-penulis dengan latar belakang yang berbeza untuk membantu anda menjadi antara budak dekan yang mampu mengejar kejayaan didunia dan juga akhirat. Mengupas beberapa teknik pembelaja..
RM23.80 RM25.00
Bismillah... ----- Ramai sangat sebenarnya yang tanya soalan lebih kurang, "Admin, macam mana nak KAHWIN kalau TAK couple atau bercinta dulu sebelum kahwin? Boleh bagi solusi tak? Asyik sebut haram haram haram. Bukan apa, saya takut membujan..
RM23.80 RM25.00
Ada waktu terasa kelamnya masa depan di dunia dan gelapnya masa depan di akhirat dek timbunan dosa yang dibuat oleh diri kita. Namun ada satu rasa di dalam jiwa, meyakini bahawa pengampunan ALLAH SWT lebih besar daripada segala dosa yang ada di dunia..
RM20.90 RM22.00
Senangnya nak kurus kan? Makan apa yang kau nak makan, lepas tu telan aje ubat kurus yang berlambak-lambak dijual di pasaran. Tadaaa... DAH KURUS! Tak payah bersenam pun. Kau rasa?   JANGAN HARAP! Kau dah sumbat macam-macam dalam badan kau sel..
RM26.60 RM28.00
Kenapa 'Aku Ingin Berubah'? . . sinopsis: Buku 'Aku Ingin Berubah' bukanlah buku novel Harry Potter ataupun Batman The Dark Knight. Tapi sebuah panduan, bimbingan serta saranan tentang bagaimana ingin berubah. Saya dapat idea untuk..
RM16.30 RM25.00
KITA MANUSIA, IMAN NAIK TURUN. KETIKA KITA IMAN TURUN, SEMUA BENDA JAHILIAH KITA NAK PULUN. NAMUN KITA SENTIASA ADA HARAPAN. KITA SENTIASA ADA PILIHAN. TERPULANG KEPADA DIRI KITA SAMA ADA PILIH UNTUK KEKAL JAHILIAH ATAUPUN MENUJU JAN..
RM23.80 RM25.00
×
×
×
×
×
×
×