Welcome visitor you can login or create an account.

Remaja

Display: List Grid
Show:
Sort By:
Abdullah Yensem pun pandai tulis buku lah... You orang jangan tengok2 mari tengok dalam... Luar ada itu muka abdullah yensem... Dalam ada lawak abdullah buat...   #ABDULLAHYENSEM ..
RM23.80 RM25.00
Kalau memang terlihat rumit, lupakanlah. Itu jelas bukan cinta sejati kita. Cinta sejati selalu sederhana. Ada seseorang dalam hidupmu yang ketika ia pergi, maka ia juga membawa sepotong hatimu. Terkadang cinta tumbuh dengan cara yang amat..
RM12.40 RM13.00
5 Ramadan, 1436 hijrah. Hari yang cukup luar biasa. Tarikh kelahiran saya. Tetapi pada detik ini, saya tidak lagi bangun sebagai Felixia. Namun, kini saya bangkit sebagai RaRa. Raisyyah Rania. Dan inilah kisah saya selepas 'kelahiran semula'..
RM14.30 RM15.00
“Assalamualaikum bang, saya bapa kepada pesakit katil hujung tu. Boleh kita borak kejap kat luar?” tegur seorang bapa pesakit dari wad yang sama. “Semalam Farish nampak hantu ke bang?” pemuda tadi memulakan bicara. “Dia cakap ada pocong datang tengok..
RM21.90 RM23.00
Tiada apa apa yang istimewa dengan kumpulan cerpen Inche Gabbana ini. Ia hanyalah sebuah buku yang mengumpulkan cerita-cerita pendek nukilan Inche Gabbana. Err. Obviously kot? Cerita-cerita pendek dengan pelbagai tema - kehidupan, agama, k..
RM18.00 RM30.00
Buku ini mengenai apa? Sebuah manual untuk perjalanan keluar daripada jahiliah melalui proses henshin lalu menuju ke jannah. Itu penjelasan ringkas.   Buku ini mengenai kisah kita dan jahiliah,   Ketika iman turun, ketik..
RM23.80 RM25.00
BUKU TERBARU INSPIRASEE : #HENSHINMAHASISWA ! Dah baca buku #Henshin? Dah baca buku #HenshinMuslimah? Hahhh ... Sekarang tibalah masanya untuk korang baca buku terbaru terbitan Inspirasee iaitu buku #HenshinMahasiswa hasil tulisan Saudara ..
RM23.80 RM25.00
Kisah ini sudah lama. Editor yang seorang ini, datang dan kemukakan cadangan dia. Dia kata, nak ambil status2 FB saya yang lama2, status2 yang terpilih, buat jadi buku. Saya tidak berapa berkenan dengan cadangan dia. Sebab saya belum sampai taraf ..
RM23.80 RM25.00
SINOPSIS   Siapa sebenarnya Ayahanda Abdul Rani Kulup yang kini menjadi fenomena seantero negara? Penampilan uniform ketat, rambut panjang, spek mata hitam dan tongkat serta beret merah yang ikonik, dengan mudah menarik lensa kamera dan..
RM18.00 RM19.00
Judul: #Take 5 @ Roza Roslan Penulis: Roza Roslan Koleksi mutiara kata yang lahir dari dalam hati dan jiwa seorang wanita yang sering bermain dengan pelbagai rasa. Bahasa yang sangat halus, lembut tapi cukup BERBEKAS buat mereka yang mahu berubah ke ..
RM14.30 RM15.00
Abang rasa tak semua #VillagePeople kenal Kak Leha Bunting, Sarabanon, Naabella Hijabis dan Cikyam kan? Baik mengaku! Sampai hati #VillagePeople memperkotak-katikkan abang. Sedih abang. Ye, abang tahu ramai yang tak sempat tengok dan follow IG ..
RM23.80 RM25.00
Kebahagiaan pada usia muda mencerminkan perjalanan kehidupan yang baik. Usia muda merupakan aset kerana pada peringkat inilah kita memiliki semangat, tenaga, emosi dan kemahuan yang tinggi. Membentuk personaliti Muslim yang terbaik merupakan menjadi ..
RM20.90 RM21.00
Harga diri individu itu berdasarkan apa yang dilakukan bagi memperbaiki dirinya.   "Marah adalah satu antara panah-panah syaitan yang mengandungi racun. Oleh itu, hindari marah supaya kamu dapat menewaskan syaitan dan bala tenteranya." &n..
RM16.20 RM17.00
Aprilia Kartika Belief & Behaviour. Dua perkara yang perlu dijaga oleh kita Ladies, agar sejalan dengan tuntunan agama. Bila kita salah pilih jalan, kesia-siaan yang akan kita dapat. Berharap bahagia,sengsara yang menyapa. Buku ini mengajak..
RM24.70 RM26.00
Generasi para sahabat sepatutnya dipilih sebagai model dan contoh kepada umat Islam. Merekalah para tokoh graduan madrasah tarbiah Rasulullah. Selain mengikuti sunah dan jejak Baginda Nabi, pasti kita juga mahu meneladani mereka. Keimananan, kecerdas..
RM17.10 RM18.00
Meletup di Youtube, dan sekarang dia menulis buku. Dia menulis secara sederhana tentang hidup. Dalam hidup ada pasang surut, ada turun naik, ada rindu benci, ada cinta dendam. Antara semua perkara itu, ada kisah Shazleen yang acah-acah deep...
RM17.10 RM18.00
Dalam buku ini ada 25 kisah, antaranya.... "Aku tak tahu. Pelik sungguh solat subuh pagi ini. Ramai sangat orang kampung! Tua muda, kecil besar, lelaki, perempuan, semuanya datang. Aku tak pahamlah. Kalau macam ini keadaannya, pukul 3.30 pagi tadi..
RM13.30 RM14.00
Melihat hurufnya, mendengar alunan bacaannya, malah membaca isi kandungannya sudah dijanjikan ganjaran yang besar. Apatah sekiranya mentadabbur dan mengamalkan segala suruhannya. Buku Adab Berdamping dengan Al-Quran karga Imam An-Nawawi menggarisk..
RM12.40 RM13.00
Adakah Kawanku Syiah? Dia kutuk Saidina Abu Bakar, Saidina Umar, Saidatina Aisyah.. Dia puji Saidina Ali melambung-lambung. Macam Saidina Ali lagi besar daripada Nabi Muhammad s.a.w... Dia kata imam-imam tahu benda ghaib.Semua benda yan..
RM23.80 RM25.00
Ketika ini Hitler sudah memegang jawatang tertinggi dalam Parti Nazi. Dia juga akhirnya berada pada puncak kekuasaan di Jerman. Pembangunan negara mula rancak. Kemiskinan mula dibenteras. Kemajuan Jerman mula diperkatakan dunia. Namun tetap luk..
RM22.80 RM24.00
Kisah Ahmad Ammar ketika dia masih belum dikenali. Kisah semasa dia masih kecil, pendiam dan seorang yang taat kepada ibu bapa. Beliau sudah dididik bagi menjadi seorang yang akan mewakafkan dirinya untuk ummah. Beliau sudah diajarkan sedari kecil ba..
RM17.10 RM18.00
Siapa sangka aku dulunya seorang yang tak punya apa, kini miliki segalanya yang aku impikan. Dari seorang budak flat yag mungkin dipandang enteng tanpa masa depan, kini teguh berdiri merencana kehidupan. Legasi kini bertambah kukuh namun di seb..
RM20.90 RM22.00
Buku ini sarat dengan motivasi kepada mahasiswa. Menghimpunkan penulis-penulis dengan latar belakang yang berbeza untuk membantu anda menjadi antara budak dekan yang mampu mengejar kejayaan didunia dan juga akhirat. Mengupas beberapa teknik pembelaja..
RM23.80 RM25.00
Bismillah... ----- Ramai sangat sebenarnya yang tanya soalan lebih kurang, "Admin, macam mana nak KAHWIN kalau TAK couple atau bercinta dulu sebelum kahwin? Boleh bagi solusi tak? Asyik sebut haram haram haram. Bukan apa, saya takut membujan..
RM23.80 RM25.00
UNTUK SIAPA BUKU INI?   Untuk mereka yang rasa bahawa hidup ini hanya makan, minum, belajar, kerja, kahwin, dapat anak, pencen, goyang kaki lepas tu tunggu mati. Untuk mereka yang merasakan bahawa nak jiwa selalu kacau, rasa tak b..
RM23.80 RM25.00
Aku tulis buku ini nak berkongsi cerita pengalaman aku berjumpa dengan budak-budak sekolah di negara kita. Dalam buku ini juga, ada juga aku selitkan sikit-sikit kata nasihat dan tips-tips yang berguna untuk hidup kita. Aku tak harapkan lepas kau ..
RM23.80 RM25.00
Ada waktu terasa kelamnya masa depan di dunia dan gelapnya masa depan di akhirat dek timbunan dosa yang dibuat oleh diri kita. Namun ada satu rasa di dalam jiwa, meyakini bahawa pengampunan ALLAH SWT lebih besar daripada segala dosa yang ada di dunia..
RM20.90 RM22.00
Kenapa 'Aku Ingin Berubah'? . . sinopsis: Buku 'Aku Ingin Berubah' bukanlah buku novel Harry Potter ataupun Batman The Dark Knight. Tapi sebuah panduan, bimbingan serta saranan tentang bagaimana ingin berubah. Saya dapat idea untuk..
RM16.30 RM25.00
Syaza anak tunggal yang biasa keseorangan, terkejut apabila ibunya Puan Mariah memberitahu akan kembali berumahtangga. Memilih Tuan Syukur... duda beranak dua. Lebih haru, gabungan dua keluarga kini menetap bersama. Syawal si abang tiri, aktif ber..
RM14.30 RM15.00
Siti Nurlinda binti Ratfar, Ketua Gosip The Wannababes... kumpulan paling popular di Sri Bangsar. Semua ahli-ahlinya merupakan anak-anak orang kaya. Profil Linda sendiri tidak kurang hebatnya. Tinggal di kondo mewah, ibu bapa pula menetap di luar neg..
RM14.30 RM15.00
×
×
×
×
×
×
×