Welcome visitor you can login or create an account.

Usrah

 
Display: List Grid
Show:
Sort By:
“Bangladesh paham, hangpa tak paham. Hangpa lagi teruk daripada Bangladesh tu.”   “Sebab tu ada orang balik dari umrah ataupun haji, depa tak solat dah…, sebab dah banyak pahala!”   --------- Himpunan tazkirah ringkas d..
RM19.00 RM20.00
Al-Quran diturunkan sebagai petunjuk kepada orang-orang yang bertaKwa. Dalam Al-Quran, terdapat banyak pesanan dan panduan, untuk bekalan seorang hamba menyempurnakan kembaranya di dunia dengan baik. Buku 25 Ayat Al-Quran Pilihan: Muhasabah J..
RM28.50 RM30.00
Isi Kandungan Buku: 1. Latar Belakang 2. Era Kepimpinan Ulama PAS 3. Penyertaan Dalam Pilihanraya: Kalah dan Menang Bukan Alasan 4. Politik Antarabangsa 5. Abdul Hadi dan Kontroversi Ciptaan UMNO 6. Pemikiran Tuan Guru Haji Abdul Ha..
RM28.50 RM30.00
Banyak yang telah saya pelajari sepanjang melalui pengalaman dakwah ini. Banyak juga perkara yang perlu saya muhasabahkan. Ya, saya pelajari daripada banyak kesilapan lalu. Saya congak dan imbang semula jika ada keputusan-keputusan lalu yang tidak te..
RM26.60 RM28.00
Kenapa 'Aku Ingin Berubah'? . . sinopsis: Buku 'Aku Ingin Berubah' bukanlah buku novel Harry Potter ataupun Batman The Dark Knight. Tapi sebuah panduan, bimbingan serta saranan tentang bagaimana ingin berubah. Saya dapat idea untuk..
RM16.30 RM25.00
Tajuk : Aku Masuk Islam Kerana Nabi Isa Penulis : Siti Rahmah (Kris Rona Yunita) Harga : RM15.00 Mukasurat : 133 Sinopsis ”Saya hanyalah  pendosa yang tidak pandai mengungkapkan kebenaran ini. Namun saya tidak mampu memendam kebe..
RM14.20 RM15.00
Kitab Al-Adab ini merupakan himpunan hadith-hadith yang menerangkan adab dalam Islam, lantas menjadi huraian berkenaan akhalq Islami yang luhur. kitab ini dihuraikan bersama dalil Al-Qur'an & hadith, membicarakan kepada kita seperti apa se..
RM19.00 RM20.00
Author: Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat  Allah SWT says: “Say, ‘Call upon Allah or call upon the Most Merciful. Whichever [name] you call - to Him belong the best names.’” (Al-Isra’: 110)  Al-Bukhari, Muslim and at-Tirmidzi nar..
RM17.10 RM18.00
Adakah orang yang punya banyak masa lapang lebih bahagia daripada orang yang sibuk? Adakah orang yang lagi pandai lebih bahagia daripada orang yang kurang pandai? Adakah orang yang punya ramai isteri lebih bahagia daripada orang yang punya satu ister..
RM26.60 RM28.00
Buku ini mempersembahkan huraian sebuah kitab ringkas berkenaan dasar-dasar asas ilmu fiqh berdasarkan panduan Mazhab Syafi'i. Seiring dengan kesedaran agama sosial semasa, buku ini begitu solid (padat) dan mudah, serta secara langsung membincangkan ..
RM23.80 RM25.00
Zaman remaja sememangnya zaman yang penuh gemilang, santai ‘enjoy’ dan tidak lupa juga penuh pancaroba kerana ketika inilah remaja akan mengalami kekeliruan identiti dan tingkah laku yang ketara. Zaman ini juga merupakan fasa berisiko ..
RM15.20 RM16.00
"Ramai betul anak muda yang nak berdakwah sekarang, tetapi majoriti semuanya kerana ikut kawan. Habis tu kalau kawan dah stop berdakwah macam mana? " ..
RM19.00 RM20.00
"“Sesungguhnya tabi’in yang terbaik ialah seorang pemuda bernama Uwais.”  Uwais al-Qarni. Suatu nama yang tidak perlu diperkenalkan lagi. Kita mengenalinya sebagai seorang selebriti langit; tidak dikenali di dunia sewaktu hayatnya tapi dipuja..
RM23.80 RM25.00
Setiap yang dilahirkan sebagai Islam, ada iman di dalam dirinya. Yang membezakannya, sama ada kita menggunakan dan mempraktikkan iman di dalam kehidupan seharian atau tidak. Iman perlu diraih. Ya, Allah membekalkan kita dengan iman tetapi jika kit..
RM19.00 RM20.00
Pages : 144 "Munafik" dah masuk panggung. Sekarang "Bukan Mujahid Plastik" pulak masuk pasaran! Oh, ya! Orang ingat dakwah ni seronok takat cipiki cipika, lompat tikus, makan makan kat taman dan berguling bersama arnab gebu gebu, tanpa pernah t..
RM24.70 RM26.00
Kenapa pilih murka Allah bila Dia dah hadiahkan sayang? ..
RM15.20 RM16.00
“Analogi dakwah ini ibarat kita mencuci kain yang kotor. Walaupun tangan kita kotor sewaktu kita mencuci kain itu, akhirnya kedua-duanya akan bersih. Kain itu bersih dan tangan kita pun akan bersih.” Naskah ini merupakan ketipan papan kekunci seorang..
RM14.30 RM15.00
ADA ORANG BUKAN TAK NAK BERUBAH TAPI DIA TAK YAKIN DIA BOLEH BERUBAH DIA INGATKAN BERUBAH ITU PAHIT HAKIKATNYA IA AMAT MANIS ..
RM23.80 RM25.00
Apakah sikap kita apabila kita didatangi oleh golongan Sekular dengan pandangan yang diciptakan oleh nafsu mereka atau mereka menukilkan pendapat daripada para mahaguru barat mereka, yang merupakan pendapat yang tidak bersandarkan hujah dan tidak ber..
RM19.00 RM20.00
“Mereka tidak henti-henti memerangi dan memperdaya kamu, sampai mereka dapat mengembalikan kamu dari agamamu kepada kekafiran andai saja mereka mampu.” [Al-Baqarah: 217]  Dialog-dialog Rasulullah bersama kaum Yahudi mengenai akidah dan agama ..
RM12.40 RM13.00
×
×
×
×
×
×
×