Welcome visitor you can login or create an account.

Kopi Press

Display: List Grid
Show:
Sort By:
“Selalu sangat aku dengar frasa ‘aku pergi ke barat, aku melihat Islam’. Bagi aku, orang yang cakap ni memang tak pernah faham betul-betul,Islam tu apa. Aku dulu macam tu juga. Tapi makin lama aku duduk sini, makin banyak perkara..
RM12.00 RM20.00
"Nak hantar sekolah swasta tak mampu, nak pergi sekolah awam, macam-macam hal pula. Tengok surat khabar asyik keluar pasal guru dera murid" "Sistem pendidikan kita rosak! Kami yang kat sekolah ni terperangkap dalam sistem. Semua salah orang atas!"..
RM19.00 RM20.00
“Masa aku masih setahun jagung, bila cikgu mengajar di sekolah tentang subjek cita-cita, jawapan yang aku ada mesti tak lari dari rakan-rakan sekelas lain. Ada doktor, ada firemen, ada tentera. Well, maybe once, I do told that I wanted to be..
RM12.00 RM20.00
"Time of death 9.30 pagi.. " "Babi la korang semua..tak guna belajar tinggi-tinggi menghabiskan duit rakyat..anak aku mati!! Korang yang patut mampos bukan anak aku!!" Cerimin pintu wad diterajang, berderai kaca seperti hancurnya hati sang dokt..
RM19.00 RM20.00
EKSTREMIS DUA KUTUB “Aku nampak sekarang ada dua kutub kefahaman ekstremis yang sedang melanda umat ini. Kutub itu adalah kutub teroris dan juga kutub liberal. Kedua-dua kutub fahaman ini telah membawa imej yang buruk terhadap Islam. Isl..
RM12.00 RM20.00
Dr Syahr Musafir telah berjaya menyiapkan penulisan tesis PhD dalam masa 3 bulan sekaligus menyudahkan pengajian PhD dalam masa 3 tahun seperti yang ditetapkan. Kejayaan cemerlang ini telah mendapat pengiktirafan apabila beliau dipilih sebagai pel..
RM12.00 RM20.00
“Kakistokrasi ertinya sebuah pemerintahan di bawah pimpinan orang yang paling teruk dan tidak layak memimpin. Aneh, jika mereka orang yang teruk dan tidak layak, mengapa masih di tampuk kepimpinan?  Namun itulah hakikatnya yang sedang b..
RM12.00 RM20.00
“Korang rasa susah nak ajar budak? Korang rasa budak-budak sekarang ni kurang ajar, tak reti hormat? Memang, tak senang beb nak jadi cikgu, semua pengalaman aku berdepan dan uruskan budak-budak kategori ‘nakal’ ni aku sumbat dala..
RM12.00 RM20.00
“Buku Melayu ke Bulan adalah sebuah kritik sosial kepada masyarakat Melayu kita di Malaysia. Aku ingin mengambarkan dalam satu sudut lain “blind spot” yang orang Melayu selalu terlepas pandang, kenapa orang Melayu dari dulu tidak..
RM12.00 RM20.00
“Ini kisah dan coretan opah sebagai anak perantau di negeri abang gangnam. Selama lima tahun opah merantau, sudah tiba masanya opah berkongsi bedtime stories dengan cucu-cucu opah. Apa yang baik, ambiklah cu. Apa yang buruk mohon flush dal..
RM12.00 RM20.00
×
×
×
×
×
×
×