Hijab Sang Pencinta

Hijab Sang Pencinta
Click image for Gallery
  • Brand: Alaf 21
  • Product Code: ALAF011
  • Availability: In Stock
  • RM19.90 RM18.90
+
-



Tags: hijab, sang, pencinta, ramlee, awang, murshid

 

Dengan Hijab Sang Pencinta ini, maka terjawablah pengakhiran kisah hidup di antara Laksamana Sunan (Saifudin) dan Haryani yang berlainan zaman. Pengakhiran yang agak menyedihkan tetapi tidak mengecewakan! Itu sudah semestinya bagi kebanyakkan karangan Ramlee Awang Mursyid.

Watak Laksamana Sunan masih tidak berubah dengan sikap dan sifatnya yang bertaqwa, istiqamah, bersabar dan berani. Namun dia sebagai manusia biasa masih tidak dapat lari dari fitrah seorang manusia yang amat merindui mereka yang tersayang. Dia terkenal dengan gelaran ‘lelaki berduka dari Tanah Rencong’.

Bagi kronologi kali ini agak tidak terlalu berat berbanding Bagaikan Puteri dan Cinta Sang Ratu. Hijab Sang Pencinta terbahagi kepada dua zaman yang berbeza di mana kisahnya tidak dicampuradukkan di dalam satu masa. Pada awal penceritaan, menceritakan tentang perjalanan Laksamana Sunan untuk pulang ke tanah kelahirannya, Kampung Punggor. Sepanjang perjalanan, dia diduga dengan berdepan musuh-musuh ALLAH yang ingin membalas dendam terhadap dirinya. Dugaannya kepadanya masih berterusan apabila tiba di kampungnya dengan kehilangan orang yang tersayang dan dendam dari mereka yang benci terhadapnya termasuk sultan Melaka. Namun akhirnya dia ‘dicampak’ ke abad 21 yang akhirnya bertemu dengan Haryani.

Write a review

Please login or register to review

Related Products

Bestsellers